Istoria comună a țărilor post-comuniste se întâlnește la fiecare pas și are un impact uriaș asupra vieții noastre prezente. Noi dorim ca toți participanții la proiect să devină conștienți de istoria și moștenirea noastră europeană comună. Ei trebuie să poată să identifice evoluțiile și problemele potențial periculoase ale erei comuniste, astfel încât să poată apăra pacea și unitatea.
Cu toate acestea, participanții pot identifica problemele numai atunci când au cunoștințele de bază necesare care le permit să emită judecăţile corecte. Astfel, ne vom concentra atât pe istoria noastră, cât și pe istoria partenerilor noștri, arătând interdependente reciproce.
Contextul este în mod firesc școala și orele prin care trec în programa școlară. Fie că vorbim despre istorie, literatură străină sau națională, într-un fel sau altul, conținutul lor era legat de perioada comunistă. Elevilor trebuie să li se reamintească faptul că radicalismul, în toate formele sale, a adus doar restricții asupra libertăților umane, pe scară largă.
Crizele politice care au subjugat oamenii, au umilit intelectualii și au adus în prim-plan oameni care nu erau neapărat de promovat.
Istoria le va fi prezentată așa cum a fost prin imagini, obiecte culese de la părinți/bunici/rude.
Obiecte care au marcat în mod normal copilăria fiind singurele lucruri la modă ale acelei perioade și care, uneori, din din motive nostalgice, sunt colectate și altele păstrate fără vreun scop anume.
Prin acest proiect aceste lucruri pot dobândi un scop educativ, pot trezi la viață nu doar unele lucruri, ci și perioada care pentru unii reprezintă tinerețea, dar pentru alții reprezintă subjugarea, lipsa libertății de exprimare și de exprimare.
Pe de altă parte, rezultatele noastre concrete (planuri de lecție, prezentări, podcasturi etc.) pot fi integrate în sistemul educațional. proces mai târziu.
Prin proiect, elevii nu numai că învață despre istoria comună în timp ce lucrează la subiectul proiectului, dar și să exploreze impactul comunismului pe toate nivelurile vieții de zi cu zi (sărbători, copilărie sub comunism, artă, hobby-uri, literatură populară etc.). Proiectul se bazează pe creativitatea și cooperarea elevilor, adică foarte important pentru munca lor viitoare.
Așadar, ne vom adresa tuturor celor care nu știu dar vor să știe care au fost dezavantajele acelor ani, tuturor elevilor care au îndoieli că perioada actuală nu este bună, că viața de zi cu zi ar putea fi îmbunătățită, toți profesorii care pot aminti tinerilor despre acele vremuri în care mâncarea era raționalizată, când electricitatea era programată în casele tuturor, când dreptul
a vorbi era furat, când plecările din țară erau interzise.
- să educe elevii să gândească critic, ei vor deveni conștienți de faptul că în timpul dictaturii comuniste au fost încălcate drepturile omului precum libertatea de exprimare, de educație etc.
- să obțină o imagine de ansamblu a impactului comunismului asupra vieții de zi cu zi din toate țările partenere
- să evidențieze valorile democrației și importanța valorilor promovate de Uniunea Europeană
- să cunoaștem importanța istoriei noastre europene comune și să o transmitem generațiilor următoare
- să cunoască și să respecte diversitatea culturală și lingvistică și drepturile omului
- să-și îmbunătățească abilitățile de cooperare, TIC și limbi străine
- să promoveze diversitatea culturală și cetățenia UE
- să elimine prejudecățile despre alte culturi și națiuni
- să dezvolte abilități profesionale și să compare metodele de predare cu sistemele de învățământ ale țărilor partenere
- să învețe noi metode de predare în învățământul de istorie
- să realizeze o cooperare transnațională pe termen lung cu colegii europeni